Sunday, August 21, 2011

Tart Nenas bentuk Strawberry

Hari Raya tinggal seminggu lagi. Persiapan mula menyusul. Antara persiapan yang wajib adalah kuih raya!!!!

Buat kuih raya laa paling aku tunggu-tunggu sekali. Kalau bkn musim perayaan tade mood nak buat biskut2 raya ni, Time raya je mood tu ade. Lagi-lagi buat kuih di siang hari ketika kita berpuase. Wallawehh! Aroma dia. Buat aku rasa nak ngap terus. Ngap! Ngap!

Hari kedua operasi membuat kuih raya. Aku rasa macam nk buat tart nenas. Tapi kali ni aku nk try bentuk buah.

Jeng Jeng Jeng!

Ini lah hasil Tart Nenas bentuk buah aku sebelum dibakar. Niat dihati nak buat bentuk nenas. Tapi bile dah atur banyak2, nampak macam bentuk strawberry pon ade. Lantakkk. Yang penting RASA tu RASA! haha


Tadaa!!! Ini gambar biskut yang siap dibakar. Tetibe nampak macam dragon fruit turun kalerrr pulak bile sapu kuning telur. =_='


Penonton sekalian boleh mencuba dirumah yee. Bancuhannya paling simple compare to bancuhan tart nenas gulung. Tak perlu tepung kastard or tepung jagung bagai. Hanya guna tepung gandum dan butter saje. Dan telur. Sempoii....
Next is Red Velvet biscuit..... Selamat Hari Raya....(^_^)v

No comments:

Post a Comment