Wednesday, May 25, 2011

Ika bermotivasi


Exam is around the corner. Ni memang ayat cliche cikgu2 selalu cakap kat students.

Tapi ini benar...
Exam lagi 3 minggu je lagi... Jadi aku pon baru lah terkial-kial nak usaha lebih sket. Awal2 taknak plak usaha lebih...

Ini disebabkan oleh virus yang amat biasa dan tidak pelik lagi, iaitu:

L.A.Z.Y + Lack of M.O.T.I.V.A.T.I.O.N


Pertama:

Untuk menjadikan cita-cita sebagai guru yang berkualiti suatu kenyataan, aku pon mahu memotivasikan diri untuk berusaha lebih untuk masa depan....

Go ika!!!


Now...
Masa untuk study.
Masa untuk stay up.
Masa dimana aku tak harus tidur lepas subuh untuk menelaah pelajaran.
Masa dimana aku harus study dengan tenang dan tidak gopoh.


*Study mode: on*



Kedua:

Aku nak D.I.E.T !!!! *sile gelak guling-guling*

sesiapa ketawa akan menjadi katak!!! >_<*


I want a flat tummy & skinny legs and arms. Jadi aku kene minum air masak banyak2 and 'jogging'. Jogging tu yg liat tu.... hik3~

That's why when people said "I'm on diet", it always come with strong determination and motivation!

So, aku jugak memerlukan keazaman untuk diet.
Motivasi dah ade. Thanks to those yang cakap aku semakin gemokk...


Ketiga, adalah save money dengan menabung, berjimat dan berbelanja dengan menggunakana akal yang waras. Tak perlu hurai banyak2...
Perkara ini memerlukan aku untuk menahan diri daripada berbelanja benda2 yang tak perlu atau benda2 yang aku dah ada spt handbags & shoes. Baju boleh... hahaha



Dalam paper bag tu aku akan pastikan semua baju.
JANJI!!!!
huahuahua


For now, there's only 3 things i wanna try to fulfill...

Ganbaro!!!


Happy Studying....=)


No comments:

Post a Comment