Monday, August 31, 2009

lame tidak mencoREt....

MEk ckp: pemalas....

Aku ckp: ni bkn malas mek... aku busy... totally busy... hectic giler babeng... sampai tade mase nak bukak blog... byk mende nk pk nih... hee~~

aku tabik spring laa kat mekk n org2 seangkatan yg rajin gile menulis blog... toing3~
hohoho...

Tolong bantu aku yg sgt malas ni... time bulan puasa ni rase cam kelawar pule... bile mlm sku bertenaga giler.. nk tido pown susaa... Siang hari virus malas mule menyerang... sume mende aku malas... di paksa2 jugak laa seluruh anggota badan ni utk bergerak dan melakukan kerja2 yg patot... hadui~~

NAk kate setan ade... setan daa kene ikat daa... ni pe kes ni... sape lak yg menghasut aku ni (nak carik org utk disalahkan)....

HAri sabtu lepas.. aku bertolak dr KL alek pahang pas subuh... sepjg perjalanan tu aku tido... sedar2 daa sampai umah... hoho... abah ciap parking baek punyer kat porch... PAs tu igt nak sambung tido... sleepy lagi rase nyer... baru jek nk landing ats katil... mak aku panggil...

"Long tolong sidai kain!!!"

adoi~~~ uhuk... lam hati aku... tape2 pas ni aku tido laa... aku pown nyahut laa "yee mak. kain kat ane???"

"kat blakang tu laa... tolong spin skali kain dlm mesin basuh tu.. amek hanger skali.. boley hanger baju2 tu..."

Dgn tabah nyer aku pergi amek bakul kain n sidai baju2 tu... 2trip kowt aktiviti sidai baju ni... igt sikit byk rupe nyer...huhu

Agak2 daa setel sume... aku pown masok lam bilik... baru nk tarik bantal ni... niat d hati nk pegi baring depan tv...

"Long, rak buku lam bilik tu letak kt luar ok gak kann"

"aah ok... tade laa semak sgt lam bilik tu"

"jum laa... kite kuar2kan buku2 lam rak tu... boley angkat keluar"

"ala.. arini ke mak...?? esok laa..."

"arini laa... tgh rajin ni"

waaaa!!! "jum..."(pasrah giler.. aku ngantok ni... zzzzzzzz)

LEpas tu ape lagi... mmg berkerja keras laa nk buat keja2 kosong-mengosong, angkat-menangkat ni.... mmg daa agak daa... klu nk alih kuar rak buku tu kompem penat... mmg byk laa buku nyer laa tu... Sampai kol 12lebey aku ngan mak aku kemas2 rak2 buku tu kowt...baru ciap... penot siott... kering betull tekak rase... nak je aku sambar air lam peti tu... tegok sekali dua dah laa... buat ilang dahaga jek... tp sabar2... sedar lagi ni tgh puasa nih....

DAH CIAP!!!!

pastu rilek2 laa.... aku ngan mak lepak depan tv... Aiman pasang cite sifu dan tongga... Layan laa.... pastu mak tertido... aku try tido xleh laa plak... siot toll.. bdn penat nih... iskkk~ layan laa cite tu... bangang giler cite... lawak gak laa tp penat tgk si tongga ngan sifu ckp bhs pelek die tu... (perlu ke cite sal sifu ngan tongga ni??? XPAYAH)... titik.

Eyh, lupe plak... waktu tgk tolak-menolak rak tv utk kasi laluan kat rak buku tu... wire astro boley terputus lak... haa!! lepas tu bermula laa adegan salah menyalah antara 1 same lain antara aku ngan mak.... haha... ni mmg part besh ni... lain kali aku cite yea... skg mata sudaa mengantok... jam sudaa menunjukkan pukol 1.35... mari tdo!!!!

nunyte!!!!
...yang dah mengantok...




4 comments:

  1. jangan malas2.. sian abang jepon tu nanti..

    hahahaha..

    ReplyDelete
  2. die rajin daa laa.. aku rajin sket2 daa laa... hihi

    ReplyDelete
  3. bizi ape ko 2...ternak lemak...tanam anggur, kumpul taik mata...hahahahahahhahahahahaahahahahhahhaahahahahaahahahahahahahahahah!


    semoga rajin tulis blog

    ReplyDelete
  4. sume tu xtvt sampingan jek... aku ske ngaji kat umah... tlg mak.. jimat letrik... tu yg mls nk on9 slalu tu....

    ReplyDelete