Wednesday, September 2, 2009

ASTRO punyer cite Part 2

Astro yg kite nak sgt....

1) bile hujan lebat sket = "service curently not available"

2) kadang2 hari elok dan nyaman = AGAIN "service currently not available"

3) number channel nyerr punyer laa byk sampai 3... nak pasang tv3 jek.. kene tekan 103... ape kes...

4) Channel makin kureng... kalau dulu beli pakej yg RM50 saje dah boley dpt Channel E n animax.... now???? Hampeh... beli laa pakej mustika tu haa!!!

5) service x efisien langsung!!! (ni yg aku nk highlight dkt sini)

6) call customer service punyer berkurun baru boley dpt ckp dengan org berkenaan... sambil menunggu tu die sajikan kat telinga dgn lagu @#$%... xpenah dgr langsung... entah ape punyer lagu die cekop...

7) suruh dtg repair.... service charge jek dah RM50... xtermasuk lagi kos pembaikan ok...



Ini lah die astro yg kite suke sgt (rolling eyes in disgust).... aku daH tak berape nak suke..... hik~

Hari ni baru wire astro kat rumah aku ni tersambung semula.... Tersambung kat sini bukan bermaksud die tersambung sendiri ok... Tp ade org dtg baiki... TAPI.. (ade tapi di sini)... BUKAN org beruniform biru yg dimaksudkan... BUKAN org yg astro kate nak hantar ke rumah aku dlm tempoh 48jam tu... BUKAN SAMA SEKALI...

TEmpoh 48jam korokmu!!! Dah 71jam 23minit 48saat ko xdtg dtg..... Org lain plak yg dtg.... Sempoi jek... Mak aku pegi kedai cina toshiba tu pg td suruh die dtg repair... Give up tunggu org yg dijanjikan nk dtg... Last2 ptg tu jugak cina tu hanta org dtg repair... Org yg dtg ptg td name die amer x silap aku... member ayah aku tu... die yg sambung wayar tu td... cepat jek die buat keje dah ciap... tak perlu tertonggeng2 mencari lubang atau wire berbulu... Pasang tv teros menyala.... hehe... (muke bercahaya boley tgk tv)

Aku ngan mak aku seyes xteringat langsung nk pegi kedai cina toshiba tu suruh die repair... Gilerr pembaris... Yang terlintas kat kepale slps sekian lame tertonggeng2 belakang rak tv tu cume kontek astro n suruh die dtg repair secepat yg mungkin... ape ko igt die nk layan ko sorang jek.. siap suruh die dtg repair hari tu jugak..... taknak hari lain... ok ni macam menyalahkan diri sendiri pule... mengommm... Yang pasti kami innocent.... kami hanya insan dlm kesusahan yg memerlukan bantuan pakar... kalau reti buat sendiri sume xpayah laa susah2 org bukak kedai elektrik... xpayah laa susah2 aku tepon customer service astro, xpayah laa susah2 aku menadah telinge dgr lagu ape ke jadah tah....

mak ckp: lepas ni klu org astro tu tepon ckp jek xpayah laaa (bace lam nada paling sinis yg boley)...

Pagi smlm punyer laa kol rumah tny hari tu ade kat rumah x... punyer berkobar2 aku ckp ADE.... Sampai ke waktu berbuka tunggu punyer tunggu ape pown tadakkk!!! pedo'oh tul (mksd nyer tipu tull)

haishh... walau ape pown... aku sgt lega dpt tgk tv smula.... bkn nk sgt tgk astro tu... tp nk tgk rancangan2 menarik sebenar nyer... hihi... tv kat dapur x syok tgk... kecik... nk tuka channel kene pegi dekat2... remote rosak....

moral of the story..... fikir laa sendiri... byk sgt moral value dlm cite aku ni.... hua3~

........TAMMAT.....


7 comments:

  1. Mcm bce twilight.ade part 1,part 2 pulak..tp pepalih gler astro neh..mcm2 hal wat..xpe pasni subscribe sky network lak ep.haha

    ReplyDelete
  2. sky network tu apekejadah woit???

    mungkin sbab ni laaa mak aku smpai arini xdapat hidayah nak pasang astro neh...

    ReplyDelete
  3. aku da buang piring astro aku semalam.buang lam laut

    ReplyDelete
  4. oceanblue: mende tu pe wei??? sky network??? aku penah dgr sky net jek.. courier yg mak aku slalu gune anta brg kat aku...

    dodu: xpayah psg astro... membazir jek.... mak ko buat pilihan yg sgt bijak....

    mekk: piring astro tu ko buang wat pe... jgn membazir...ley uat kuat kuali...

    ReplyDelete
  5. gile ah. kau suka membebel eh bijo.
    patutla si arif suka perkahwinan yg senyap.
    skrang ak da tau nape.. hoho

    ReplyDelete
  6. call jer manaf astro kan senang

    ReplyDelete
  7. anonymous: mane ade suke membebel laa.. ni luahan perasaan okkk...

    swapnavy: manaf mane plak ni... haish~~

    ReplyDelete